Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2016

ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ



Η μαθησιακή δυσκολία στα μαθηματικά επηρεάζει την ικανότητα του μαθητή να χρησιμοποιεί τις μαθηματικές ικανότητες για να λύσει σωστά τα προβλήματα. Μάθετε για τις αιτίες, τα συμπτώματα και τη θεραπεία αυτής της δυσκολίας μέσω αυτού του άρθρου.

Αιτίες των Μαθησιακών Δυσκολιών στα  Μαθηματικά
Μαθησιακές δυσκολίες στις μαθηματικές δεξιότητες  πιθανώς περιλαμβάνουν δυσκολία στην αριθμητική επεξεργασία της γλώσσας και στα οπτικά κέντρα του εγκεφάλου. Είναι πιθανόν κληρονομική και δεν είναι μόνο το αποτέλεσμα των προβλημάτων με την εκφραστική ή δεκτική γλώσσα ή οπτικά ή ακουστικά προβλήματα.
Επίσης, δεν προέρχονται αποκλειστικά και μόνο από την έλλειψη διδασκαλίας ή άλλες μαθησιακές δυσκολίες. Ωστόσο, οποιαδήποτε συννοσηρότητα με άλλες δυσκολίες μπορεί να περιπλέξει μια μαθησιακή δυσκολία στα μαθηματικά.

Σημάδια των Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
Τα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες στην εφαρμογή των μαθηματικών δεξιοτήτων έχουν δυσκολία στην επίλυση μαθηματικών προβλημάτων που περιλαμβάνουν τη χρήση υπολογισμού αριθμών για την επίλυση προβλημάτων του πραγματικού κόσμου. Μπορεί να μην αντιμετωπίζουν δυσκολία επίλυσης των προβλημάτων στη βασική τους μορφή, αλλά δυσκολεύονται  στη  λύση σύνθετων προβλημάτων, επειδή δεν μπορούν να προσδιορίσουν ποια στοιχεία του προβλήματος  είναι σημαντικά ή τι ενέργειες πρέπει να κάνουν.
Όπως και με άλλες μαθησιακές δυσκολίες, οι μαθητές μπορούν να αποσύρονται, να αποφεύγουν τα μαθηματικά ή να αναπτύξουν προβλήματα συμπεριφοράς για να αποφύγουν την εργασία που απαιτείται από αυτούς για να χρησιμοποιήσουν τις μαθηματικές δεξιότητες. Εάν το παιδί σας παρουσιάζει τέτοιες συμπεριφορές, συζητήστε την πιθανότητα ότι το παιδί σας έχει μια μαθησιακή δυσκολία με το δάσκαλό του.

Διδασκαλία των Μαθηματικών
Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν μια σειρά από εκπαιδευτικές τεχνικές για να βοηθήσουν καλύτερα τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες στα μαθηματικά.
Αξιολογώντας αυτούς τους μαθητές μέσω της επίσημης εκτίμησης από ειδικό παιδαγωγό που μπορεί να παρέχει πληροφορίες που θα βοηθήσουν τους εκπαιδευτικούς να αναπτύξουν αποτελεσματικές στρατηγικές.
Οι τυπικές στρατηγικές επικεντρώνονται  στην εργασία με τα χέρια-στα υλικά για να βοηθήσουν τους μαθητές να απεικονίσουν ό, τι ζητείται για  τη διαδικασία επίλυσης προβλημάτων. Αυτός ο τρόπος μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν και να καταλάβουν τις βασικές έννοιες που εμπλέκονται στα προβλήματα λέξεων.

Μύθοι για τη Δυσκολία στα Μαθηματικά
Τα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες στα μαθηματικά έχουν γενικά την ικανότητα μάθησης που είναι τόσο υψηλή ή υψηλότερη από ό, τι οι συνομήλικοί τους. Διότι μπορεί να είναι καλοί μαθητές σε γενικές γραμμές, τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες στα μαθηματικά είναι μερικές φορές αμήχανα στο μάθημα των Μαθηματικών και μπορεί να αποσυρθούν από τους συμμαθητές και να αποφύγουν τα καθήκοντα τους στα μαθηματικά. Προβλήματα συμπεριφοράς κατά τη διάρκεια του μαθήματος των μαθηματικών απόρροια των μαθησιακών δυσκολιών, επειδή είναι κοινή τακτική αποφυγής και τρόπος για τους μαθητές να εκφράσουν την απογοήτευση.

Δοκιμασίες για τη δυσκολία στα μαθηματικά
Οι διαγνωστικές  δοκιμασίες στα μαθηματικά μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουν ποιες είναι οι συγκεκριμένες δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο μαθητής. Μέσα από τις παρατηρήσεις, την ανάλυση των εργασιών  των μαθητών, τη γνωστική αξιολόγηση, και ενδεχομένως, τη γλωσσική αξιολόγηση, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αναπτύξουν εξατομικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα για να βοηθήσουν τους μαθητές αυτούς να πετύχουν.

Τι να κάνετε για τη μαθησιακή δυσκολία στα  Μαθηματικά

Αν εσείς πιστεύετε ότι  το παιδί σας αντιμετωπίζει μαθησιακή δυσκολία στα  μαθηματικά, επικοινωνήστε με τον διευθυντή του σχολείου, τον δάσκαλο ή απευθυνθείτε σε μια ομάδα θεραπευτών. 






Μαρία Γκουγκούμη - Ειδική Παιδαγωγός www.pyxidagnwsis.gr

Αργυρώ Καραμπά - Θεραπεύτρια Λόγου & Ομιλίας www.γραφωνηματα.gr


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου