Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2016

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΟΥΝ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΤΟ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ ΣΕ ΣΥΛΛΑΒΕΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΛΗΞΕΩΝ





·         Δημιουργία εύκολων αινιγμάτων από τον εκπαιδευτικό, όπου καλεί τα παιδιά να ενώσουν τις συλλαβές και να συνθέσουν λέξεις, όπως  «αν στο μο-, βάλω ένα –ρο, μες στην κούνια θα το βρω. Τι είναι;
·         Αναγνώριση, εάν δύο ή περισσότερες λέξεις αρχίζουν ή τελειώνουν στην ίδια συλλαβή, π. χ. γάτα, γάλα, γάζα, ή γάτα, τομάτα, πατάτα.
·         Ασκήσεις με πρόσθεση ή αφαίρεση συλλαβής π.χ. «αν στη λέξη λαγός βάλω μπροστά το \πε\ τι θα γίνει;» (πέλαγος) «αν στη λέξη καράβι αφαιρέσουμε το \κα\ τι θα μείνει;» (ράβει).
·         Ασκήσεις με υποκοριστικά (σκύλος- σκυλάκι)
·         Ασκήσεις με ομοιοκαταληξίες (μύτη- σπίτι, κοιλιά- μηλιά).
·         Ασκήσεις με αλλαγή τόνου (φόρα- φορά, γέρος- γερός).







Μαρία Γκουγκούμη - Ειδική Παιδαγωγός www.pyxidagnwsis.gr
Αργυρώ Καραμπά - Θεραπεύτρια Λόγου & Ομιλίας www.γραφωνηματα.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου