Τετάρτη 10 Μαΐου 2017

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ & ΑΠΟΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Η σχέση ανάμεσα στην επανάληψη προτάσεων και την αποκωδικοποίηση
κειμένου είναι αρκετά πολύπλοκη. Η αποκωδικοποίηση κειμένου εξαρτάται από την ανάπτυξη συγκεκριμένων φωνολογικών διαδικασιών, οι οποίες σύμφωνα με τον Wagner et al (1993) είναι:
Φωνολογική ενημερότητα
Φωνολογική ανάκτηση του κώδικα
Φωνολογική κωδικοποίηση στην μνήμη εργασίας (αξιολογείται με επανάληψη
προτάσεων και δοκιμασίες της ενεργού μνήμης).
Στην έρευνα της Κωτσοπούλου Α. (1997) βρέθηκε σημαντική συσχέτιση
μεταξύ συγκεκριμένων λαθών στην επανάληψη προτάσεων του
CELF – R (Semel, Wiig & Secord, 1987) και των αποτελεσμάτων στις κλίμακες «αποκωδικοποίησης κειμένου» και «κατανόηση κειμένου» του τεστ Kaufman Test of Educational Archievement (K-TEA), (Kaufman&Kaufman, 1985). Συμπερασματικά, τα λάθη στην επανάληψη προτάσεων μπορούν να προβλέψουν διαταραγμένη επίδοση στην αποκωδικοποίηση και την κατανόηση κειμένου.


Μαρία Γκουγκούμη - Ειδική Παιδαγωγός www.pyxidagnwsis.gr
Αργυρώ Καραμπά - Θεραπεύτρια Λόγου & Ομιλίας www.γραφωνηματα.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου