Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2016

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΘΕΡΑΠΕΥΤΗ - ΘΕΡΑΠΕΥΟΜΕΝΟΥ



Περιβαλλοντικός αποκλεισμός
Ο περιβαλλοντικός αποκλεισμός συμβαίνει όταν τα πάντα είναι προσιτά και σε διαθεσιμότητα χωρίς κανένα απολύτως «κόστος». Για ποιο λόγο να θέλουν οι μαθητές να επικοινωνίσουν τις επιθυμίες ή τις ανάγκες τους σε άλλους ανθρώπους όταν μπορούν εύκολα να έχουν πρόσβαση σε ότι επιθυμούν; Για παράδειγμα, την ώρα του πρωινού φροντίζουμε να είναι διαθέσιμα ‘όλα όσα χρειάζονται και επιθυμούν οι μαθητές.

Μη λεκτικός αποκλεισμός
Ο μη λεκτικός αποκλεισμός συμβαίνει όταν δεν γνωρίζουμε το παρόν επίπεδο δεξιοτήτων και ικανοτήτων του μαθητή, και συνεπώς δεν προσδοκούμε ή δεν διδάσκουμε το επόμενο βήμα. Για παράδειγμα, μπορεί να δίνουμε στο παιδί κάθε μέρα το χυμό του, επειδή δεν γνωρίζουμε αν το παιδί είναι σε θέση να ζητήσει έναν χυμό και συνεπώς εάν αυτή είναι μια δεξιότητά του που πρέπει να διδάξουμε.


Λεκτικός αποκλεισμός
Ο λεκτικός αποκλεισμός συμβαίνει όταν παίρνουμε εμείς την πρωτοβουλία και δεν επιτρέπουμε στους άλλους να πάρουν εκείνοι πρωτοβουλίες. Στην πραγματικότητα αποθαρρύνουμε την πρωτοβουλία του λόγου στα παιδιά που έχουν κάποιες λειτουργικές δεξιότητες επικοινωνίας. Μπορεί να πούμε στο παιδί την ώρα του πρωινού «να η πορτοκαλάδα σου», αντί να του δώσουμε την δυνατότητα να μάθει να την ζητάει.




Μαρία Γκουγκούμη - Ειδική Παιδαγωγός www.pyxidagnwsis.gr
Αργυρώ Καραμπά - Θεραπεύτρια Λόγου & Ομιλίας www.γραφωνηματα.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου