Πέμπτη 3 Σεπτεμβρίου 2015

ΠΩΣ ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΣΕΤΕ ΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ


Να μερικές βοηθητικές συμβουλές για την οργάνωση της αίθουσας ειδικής αγωγής και την εξυπηρέτηση των special παιδιών.

Δημιουργήστε πολλαπλές περιοχές εργασίας

Θα χρειαστούν τουλάχιστον δύο τραπέζια για την εργασία σε μικρές ομάδες ή στη διδασκαλία έναν προς έναν. Η αίθουσα ειδικής αγωγής πρέπει να έχει μια περιοχή για γραπτές εργασίες, περιοχή πληροφορικής και βιβλιοθήκη. Δημιουργώντας σταθμούς εργασίας σας βοηθά στην καλύτερη διαχείριση των χώρων της αίθουσας επειδή οι μαθητές καταλαβαίνουν ακριβώς τι πρέπει να κάνουν σε κάθε περιοχή και που βρίσκονται τα απαραίτητα εργαλεία όταν τα χρειάζονται για τις εργασίες τους. Η δόμηση του χώρου περιορίζει το χάος και βοηθά στη διαχείριση των δύσκολων συμπεριφορών των μαθητών.

Δημιουργήστε συνεργατικό περιβάλλον

Πώς θα καθίσουν οι μαθητές σας; Για να απαντήσετε σε αυτήν την ερώτηση ερευνήστε ποιοι είναι οι μαθητές σας, ποιοι οι στόχοι των προγραμμάτων τους. Μιλήστε με προηγούμενους δασκάλους, αν υπάρχει αυτή η δυνατότητα. Σκοπός είναι να υπάρχουν αλληλεπιδράσεις ανάμεσα στους μαθητές και ενίσχυση των κοινωνικών τους δεξιοτήτων αλλά και προσωπικός χώρος για τα παιδιά που το έχουν ανάγκη. Ένας τρόπος που μπορείτε να τους βάλετε να καθίσουν είναι το πέταλο ή μικρές ομάδες των τριών ατόμων. Οι μικρές ομάδες έχουν το πλεονέκτημα της ενίσχυσης των κοινωνικών δεξιοτήτων, αν τα άτομα επιλεγούν με τρόπο κατάλληλο. Επίσης, βελτιώνεται η ομαδική εργασία.

Οργανωθείτε

Οργάνωση. Ετικέτες, ετικέτες, ετικέτες παντού! Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ετικέτες με εικόνες, με λέξεις ή και με τα δύο. Η οργάνωση είναι σημαντική στην τάξη επειδή: 1) βοηθά εσάς και τους μαθητές σας να βρείτε εύκολα πράγματα που χρειάζεστε, 2) περιορίζει διαταραχές ή δύσκολες συμπεριφορές, διότι οι μαθητές γνωρίζουν πού να εντοπίσουν ανεξάρτητα τις προμήθειές τους και ακολουθούν  μια ρουτίνα, 3) εξαλείφεται το χάος, επειδή όλα έχουν μια σωστή θέση ή / και ρουτίνα, και 4) χρησιμεύει ως ένα σημαντικό μοντέλο για τους μαθητές που αγωνίζονται με την οργάνωση.

Δημιουργήστε περιοχή ηρεμίας

Οι μαθητές πρέπει να μάθουν σε ένα μέρος όπου θα αισθάνονται ασφαλείς, σκεφτείτε καθαρά, και ενισχύστε την αυτοπεποίθησή τους. Οι  τέσσερις αισθήσεις μπορούν να λάβουν χώρα σε αυτόν το διαμορφωμένο χώρο.
· Όραση: Κατά τη διακόσμηση της αίθουσας σας, σκεφτείτε προσεκτικά τις επιλογές  το χρώμα και τη διακόσμηση. Βεβαιωθείτε ότι το ντεκόρ σας είναι φωτεινό και χαρούμενο, χωρίς να είναι πάνω διεγερτικό. Αφίσες και διαγράμματα είναι άριστες πηγές, αλλά να είστε βέβαιοι ότι μπορείτε να τα βγάλετε ... το τελευταίο πράγμα που θέλετε είναι τα διαγράμματα να γίνουν ταπετσαρία στους τοίχους. Αντί να εξυπηρετούν ως πηγή πληροφοριών ... απλά αγνοούνται. Επίσης, φροντίστε  το φωτισμό. Αν υπάρχει η δυνατότητα χρησιμοποιήστε το φυσικό φως στην τάξη.
· Ήχος: Διαφορετικές διαθέσεις απαιτούν διαφορετικούς ήχους, και φιλοξενούνται αναλόγως. Χαρούμενη μουσική για τα πρωινά, κατευναστική μουσική κατά τη διάρκεια των ωραρίων εργασίας, χορευτική μουσική κατά τη διάρκεια διαλειμμάτων ή σνακ. Αφήστε τους μαθητές σας να έχουν φωνή και βοηθήστε τους να επιλέξουν!
· Οσμή: Αιθέρια έλαια. Μπορώ να χρησιμοποιήσετε στην τάξη μου ανάλογα με τη διάθεση των μαθητών σας. Έχουν ένα μεθυσμένο πρωί της Δευτέρας; Αιθέριο έλαιο μέντας! Αίσθημα τόνωσης; Λεβάντα! Αυτά τα ισχυρά έλαια κρατούν όχι μόνο το δωμάτιό γεμάτο από φρέσκο ​​άρωμα (ιδιαίτερα μετά το μάθημα της γυμναστικής), αλλά επίσης βοηθά στον έλεγχο του κλίματος της τάξης.
· Αφή: Ενσωματώστε αισθητήριες μπάλες, σκαμπό, αγχολυτικά αντικείμενα, και άλλα τέτοια αντικείμενα τα οποία οι μαθητές έχουν ανάγκη.




Μαρία Γκουγκούμη - Ψυχολόγος/ Ειδική Παιδαγωγός
Αργυρώ Καραμπά - Θεραπεύτρια Λόγου & Ομιλίας



0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου