Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2013

ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΕΥΘΡΑΥΣΤΟΥ Χ ΧΡΩΜΟΣΩΜΑΤΟΣ

ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΕΥΘΡΑΥΣΤΟΥ Χ ΧΡΩΜΟΣΩΜΑΤΟΣ


Το σύνδρομο του εύθραυστου Χ χρωμοσώματος (fragile X syndrome - FXS-OMIM 300624) είναι η συχνότερη μορφή μονογονιδιακής κληρονομούμενης νοητικής υστέρησης (1/3.600-1/4.000 αγόρια

Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου 2013

ΟΠΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΟΠΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ




Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2013

ΠΙΝΑΚΑΣ "ΠΡΩΤΑ - ΜΕΤΑ"

ΠΙΝΑΚΑΣ "ΠΡΩΤΑ - ΜΕΤΑ"


Τι είναι αυτό;

Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2013

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΑΥΤΙΣΜΟΣ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΑΥΤΙΣΜΟΣ


Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2013

ΚΙ ΑΛΛΑ ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ....

ΚΙ ΑΛΛΑ ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ....






 
Στα παιδιά αρέσει να είναι δημιουργικά και να χρησιμοποιούν τη φαντασία τους. Τα παιχνίδια τους δίνουν την ευκαιρία να κάνουν ακριβώς αυτό και συμβάλλουν σημαντικά στο να γίνει πλουσιότερη σε εμπειρίες η ζωή τους.

Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2013

ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ + ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ = EDUTAINMENT

ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ + ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ = EDUTAINMENT



Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου 2013

ΠΡΟΓΕΝΝΗΤΙΚΕΣ ΑΙΤΙΕΣ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ

ΠΡΟΓΕΝΝΗΤΙΚΕΣ ΑΙΤΙΕΣ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ



Αίτια που προκαλούν νοητική ανεπάρκεια κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης η κατάσταση της μητέρας παίζει σημαντικότατο ρόλο στη φυσιολογική ανάπτυξη του εμβρυακού εγκεφάλου. Οι παρακάτω καταστάσεις μπορούν να έχουν καταστρεπτικές συνέπειες για το έμβρυο : 

Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2013

ΒΟΛΤΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ

ΒΟΛΤΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ




Το συγκεκριμένο άρθρο προτείνει βόλτα στην πόλη!

Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2013

ΓΕΝΕΤΙΚΕΣ ΑΙΤΙΕΣ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ

ΓΕΝΕΤΙΚΕΣ ΑΙΤΙΕΣ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ



Μερικές φορές η αναπηρία προκαλείται από γονιδιακή ανωμαλία που κληρονομείται από τους γονείς, από λάθη στο συνδυασμό των γονιδίων ή άλλους λόγους.

Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2013

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΥ

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΥ



Πολλαπλασιασμός (συχνά συμβολίζεται με το εγκάρσιο σύμβολο "×") είναι η μαθηματική πράξη της κλιμάκωσης ενός αριθμού από έναν άλλο. Είναι μία από τις τέσσερις βασικές πράξεις στη στοιχειώδη αριθμητική.

Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2013

Ταξινόμηση των νοητικά υστερημένων παιδιών με βάση εκπαιδευτικά κριτήρια

Ταξινόμηση των νοητικά υστερημένων παιδιών με βάση εκπαιδευτικά κριτήρια



                   


Η ταξινόμηση αυτή προτάθηκε κυρίως από τον καθηγητή Samuel A. Kirk, και περιλαμβάνει τέσσερις κατηγορίες νοητικά υστερημένων παιδιών:
1)                  Τους ιδιώτες
2)                  Τους ασκήσιμους
3)                  Τους εκπαιδεύσιμους
4)                  Τους βραδυμαθείς

Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2013

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ


Διαβαστε περισσότερα εδώ.

      
Μαρία Γκουγκούμη – Ειδική Παιδαγωγός www.special-learners.gr
Αργυρώ Καραμπά – Θεραπεύτρια Λόγου & Ομιλίας www.γραφωνηματα.gr




Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου 2013

Ταξινόμηση των νοητικά υστερημένων παιδιών σύμφωνα με το Test Goodenough

Ταξινόμηση των νοητικά υστερημένων παιδιών σύμφωνα με το Test Goodenough



Το test Goodenough εφαρμόζεται σε παιδιά ηλικίας 3-13 ετών. Παιδιά με Δ.Ν. μεταξύ 70-80 θεωρούνται ότι είναι βραδυμαθή, χαρακτηρίζονται δηλαδή από μία διανοητική βραδύτητα, ενώ όσα έχουν Δ.Ν. κάτω του 70 θεωρούνται ότι έχουν σημαντική νοητική ανεπάρκεια.
Παραθέτουμε παρακάτω πίνακα αξιολόγησης της νοημοσύνης σύμφωνα με το test Goodenough.







Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2013

30 ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΠΤΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ

30 ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΠΤΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ





Παρακάτω περιγράφονται αντικείμενα και δραστηριότητες που προάγουν τη λεπτή κινητικότητα.

Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2013

ΛΕΞΕΙΣ - ΚΛΕΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ

ΛΕΞΕΙΣ - ΚΛΕΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ




Οι λέξεις – κλειδιά των βασικών πράξεων βοηθούν τους μαθητές να κατανοήσουν τις πράξεις αυτές και να βρίσκουν αμέσως τη λύση σε κάθε μαθηματικό πρόβλημα.


Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου 2013

Ταξινόμηση των νοητικά υστερημένων παιδιών σύμφωνα με τον Αμερικανικό Σύνδεσμο Νοητικής Ανεπάρκειας (A.A.M.D.)

Ταξινόμηση των νοητικά υστερημένων παιδιών σύμφωνα με τον Αμερικανικό Σύνδεσμο Νοητικής Ανεπάρκειας (A.A.M.D.)






Ο Αμερικανικός Σύνδεσμος Νοητικής Ανεπάρκειας (American Αssociation on Μental Deficiency,1959)  προτείνει την παρακάτω ταξινόμηση:








Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2013

Ψυχομετρική αξιολόγηση νοημοσύνης (W.I.S.C III)

Ψυχομετρική αξιολόγηση νοημοσύνης (W.I.S.C III)





Το ελληνικό WISC-III είναι η ελληνική έκδοση της γνωστής κλίμακας νοημοσύνης για παιδιά Weschler Intelligence Scale for Children, η οποία κατασκευάστηκε από τον Αμερικάνο ψυχολόγο David Wechsler και κυκλοφόρησε στην πρώτη του έκδοση το 1949.

Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2013

ΠΩΣ ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΣΕΤΕ ΤΗ ΣΧΕΣΗ ΣΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΕΙΔΙΚΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟ

ΠΩΣ ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΣΕΤΕ ΤΗ ΣΧΕΣΗ ΣΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΕΙΔΙΚΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟ


Πώς μπορείτε να υποστηρίξετε το παιδί σας και να ενισχύσετε την εκπαίδευση του παιδιού σας όταν δεν είστε στην τάξη για να μάθετε τι συμβαίνει ;

Ένα από τα πιο σημαντικά κομμάτια του παζλ είναι να δημιουργήσετε μια υποστηρικτική σχέση με τον δάσκαλο. Βεβαιωθείτε ότι ο δάσκαλος σας εκτιμά ως γονέα και ως άτομο.

Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2013

ΔΙΑΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ

ΔΙΑΦΟΡΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ



Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2013

5 ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

5 ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ


Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου 2013

Συνοδά προβλήματα της νοητικής υστέρησης

Συνοδά προβλήματα της νοητικής υστέρησης





1.1.1.     


Τα παιδιά με νοητική υστέρηση αντιμετωπίζουν συχνά και άλλες αναπτυξιακές δυσκολίες καθώς και διάφορα προβλήματα σωματικής υγείας. Υπολογίζεται ότι το 10-40 % των παιδιών με νοητική υστέρηση αντιμετωπίζει τουλάχιστον μια επιπλέον αναπτυξιακή δυσκολία (Nesu, Nesu, &GillWeiss, 1992).

Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2013

10 ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΠΟΥ ΚΑΘΕ ΕΙΔΙΚΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΤΟΥ

10 ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΠΟΥ ΚΑΘΕ ΕΙΔΙΚΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΤΟΥ

Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου 2013

Θέματα Παιδοψυχιατρικής - 2ο ΜΕΡΟΣ

Θέματα Παιδοψυχιατρικής - 2ο ΜΕΡΟΣ





Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2013

ΠΙΣΩ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ! ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ

ΠΙΣΩ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ! ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ


Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2013

ΣΥΝΔΡΟΜΟ PRADER WILLI II

ΣΥΝΔΡΟΜΟ PRADER WILLI II


Διάγνωση

     Σήμερα η διάγνωση  του συνδρόμου με tests γίνεται νωρίτερα σε σχέση με το παρελθόν και έτσι αποφεύγονται άλλες παρωχημένες διαγνωστικές διαδικασίες. Αυτό συμβαίνει λόγω

Θέματα Παιδοψυχιατρικής - 1ο ΜΕΡΟΣ

Θέματα Παιδοψυχιατρικής - 1ο ΜΕΡΟΣ